sjuk på julafton

Först vill jag säga att jag hoppas att alla haf en bra jul.
Dock kan jag ju inte påpeka att de var det bästa jag vart med om. Det va faktist rätt så jobbigt iår. Först började det hela med att jag hade en extrem värk i ansiktet (låter helt sjukt?) men aja. Någon värk som sträckte sig från örat ner över hela kindbenet och som slöt sig över tinningarna. Jag vet ärligt talat inte hur många gånger jag bröt ihop pga av att det värkte så mkt. Det hela slutade med att pappa fick nog och ringde vårdguiden och vi förklarade hur de hela såg ut. Men kvällen slutade med att jag fick åka in tilll närakuten. Kul att tillbringa sin kväll där (dagen innan jul). Doktor kunde inte se några problem och ville sedan att jag skulle ta blodprov. Men eftersom jag har en extrem stor fobi för sprutor och blodprov så låste jag in mig på sjukhustoaletten och ville inte komma ut. Jag blev kvar på sjukhuset i över en timme där jag tillbringade mein tid till att stå och bråka med 2 doktorer, pappa , mamma och oliver. Gud vad jag är pinsam, haha. Men vad ska man göra om man är sjukt rädd?. Men tillslut lyckades jag komma hem utan att ha tagit något blodprov. Sen fick jag hem massa värktabletter från sjukhuset som jag tar några gånger dagligen. Dem funkar ju , så det e ju bra (y). Om det inte blir bättre nu tills på måndag så kommer det hela sluta med att jag får åka upp till atrid lindgrens på måndag. Men det börjar nog gå bättre. Iaf , på julafton gjorde jag inte så mkt. Efter att ha vart med om samma visa varje år 15 år i rad nu så har man börja tröttna efter de första 12 åren. Julafton är så överskattat.   Det jag gjorde mest under julaftonsdagen var att ligga med feber i min farbrors gamla blommiga soffa i ett trångt rum fullt med tavlor, bokhyllor fyllda med alla slags böcker och Lp-skivor i alla olika exenplar. Ingen höjdare för mig direkt. Annars gick man väl till köket då man satt och pilla på några köttbullar i 1 och en halv timme. Det va min julafton!. Sen idag , (den 25e) har det vart rätt så lugnt då mamma drog med mej ut till vagnhärad hem till min mammas släkt där man satt och trängdes runt ett litet bort med ca 10 pratglada finnar som satt o mumsade i sig sina äckliga finska lådor , yeah.. Där jag också satt med några köttbullar och bara väntade på att tiden skulle gå. Julen är en deppig tid tycker jag. Jag ser ingen glädje av det än att träffa släkten och tjäna på sig en massa pengar ( eller 10000 biokort som jag får varje år, puh). Go jul iaf!

Såhär såg man ut idag;



Hitta ett linne som jag kanske köpte för.. 2 år sen? men aldrig använt. Det kom iaf till användning nu!


Kommentarer
Postat av: eveelina

vad ska jag kommentera?

2009-12-26 @ 00:25:50

Kommentera inlägget Lämna en söt komentar här:

Alla kan ju inte heta samma sak:
Klicka här om du gillar glass

E-postadress: (publiceras ej)

Din söta lilla blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0